Los bericht bekijken
Oud 26 april 2022, 18:00   #265
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Wie bepaalt dat eigenlijk, wie geschikt is voor ernstig beleid en wie niet? En waarom vindt er dan al geen voorafgaande selectie plaats? Wat is de zin van de aanwezigheid van zulke kennelijk volkomen onbekwame partijen in het parlement, behalve het moeilijker maken voor bekwame partijen om een meerderheid te vormen?

Ik vind ‘racisme’ nogal vaag. Uiteindelijk is de vraag: welke concrete voorstellen legt het Vlaams Belang op tafel? Als de andere onderhandelaars van oordeel zijn dat sommige voorstellen ‘racistisch’ zijn, kan men die nog altijd laten sneuvelen en op zoek gaan naar alternatieven.

Wat jij ‘de strijd tegen de makak’ noemt, lijkt me toch in de eerste plaats een strijd tegen immigratie en de groeiende invloed van de islam. Het beeld van de ‘makak’ - ik heb Van Grieken dat woord nog niet in de mond horen nemen sinds hij voorzitter is - maakt het allemaal wat aanschouwelijker, dat is leuk voor de propaganda, om het plebs te lijmen, maar dat is niet waarmee Van Grieken het in zijn hoofd zou halen mee naar de onderhandelingstafel te trekken.

Ik voel geen aandrang om het VB in een coalitie op te nemen. Pleiten voor de opheffing van het cordon sanitaire, vanuit een democratische reflex, zegt op zich niets over een persoonlijke appreciatie voor die partij. 41% van de Groen-kiezers is niet meer gehecht aan het cordon. Ik neem aan dat dat niet allemaal VB-sympathisanten zijn.
De enige die al ‘onderhandeld’ heeft met het VB is Bart De Wever en hij is zeer duidelijk.

https://www.demorgen.be/nieuws/de-we...loos~bdb5e127/

Citaat:
Nog volgens De Wever zijn er voor enkele figuren bij het Vlaams Belang die een samenwerking echt onoverkomelijk maken. “Als ik bijvoorbeeld kijk wat die Dries Van Langenhove allemaal online zet, ik kijk daar liever niet naar, dan denk ik, ja sorry, maar daar doet een fatsoenlijk mens geen zaken mee. Als je ziet hoe die over holebi’s spreekt... dat gaat gewoonweg niet. De agressie die er ook van uitgaat. Dat gaat echt niet.” Van Grieken reageert kort en zegt dat het maar een “saaie wereld” zou zijn als iedereen hetzelfde zou denken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden