Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2005, 16:11   #25
Confucius
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto
De Islam heeft, in tegenstelling tot het Christendom, nog niet zoveel voet aan de grond in Europa. Dientengevolge zijn de bronnen die hen ter beschikking staan ook veel kleiner. En zien we, dus, dat woonhuizen tot moskee worden omgebouwd. Dat is stukken goedkoper dan het bouwen van een moskee.

Vind je het gek dat die man niet weet hoeveel moskeëen er zijn?
Kerken kun je tellen. Wellicht mist hij er 3 of 4. Maar de rest is geregistreerd, gerestaureerd en door de eeuwen heen uitgebouwd en behouden gebleven. De Islam is pas net begonnen met haar opmars in Europa. Ze is ook 500 jaar jonger, en daarmee minder ver ontwikkeld dan het Christendom (is mijn mening). Daarmee iets radicaler.
Waarschijnlijk komen we nog voor verrassingen te staan als de moskeeën geregistreerd zullen worden om gefinancierd te worden. Hele straten zullen plots moskeeën blijken te zijn.
Islam 500 jaar jonger ? Bedoelt U dat ze mentaal vijf eeuwen achterstaan ? Inderdaad iets om je zorgen over te maken, toch had ik liever de gruwel van de godsdienstoorlogen die het avondland heeft meegemaakt achter mij gelaten. Maar ja, die brave Islamieten weten niet beter, zij hebben hun "verlichting" nog niet gehad. Even geduld, binnen ongeveer 250 jaar staan ze ook zo ver.