Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
https://www.youtube.com/watch?v=1ltZR9IWXaE
Estland is de meest welvarende van de 3 maar zelfs in Estland gaat de ontvolking onverminderd voort.
De fout die veel mensen maken is om in het centrum of de betere wijken van de hoofdstad te blijven. Zo krijg je een verkeerd beeld van een land. Dat geldt trouwens ook voor Rusland.
Recent nog in Moskou geweest? Daar kan Brussel een puntje aan zuigen hoor. En nee, dat is niet veranderd, het gewone leven gaat z'n gangetje moeten zelfs westerse correspondenten toegeven.
En dan heb ik het nog niet over China. Overal hypermoderne spoorwegen bvb., alles efficiënt, op tijd en nul graffiti. En nog goedkoop ook. Vergelijk dat eens met "de grootste democratie ter wereld" waar treinen eerder aan beesten transport doen denken en er nog niet veel veranderd lijkt sinds de koloniale periode.
|
De ontvolking? Jij doet of die mensen gedeporteerd zijn. Die dorpen zijn verlaten omdat er geen werk meer is en de jongeren betere oorden opzoeken. Zo gaat dat nu eenmaal in de wereld. Ik denk dat jij dat filmpje nog eens een paar keer moet herzien want er komen een paar serieuze nuances aan bod die aan je neus zijn voorbij gegaan vooral mbt hoe de Estlanders (of Esten) daar denken over de Russen.
Dat Moskou een moderne stad is zal ik zeker niet ontkennen. Maar wat met dorpen/steden in Siberië? Hetzelde hier in Thailand. Bangkok vergelijken met de Isaan. Werelden van verschil en dat is niet abnormaal.
Dat Brussel en sommige andere steden een puinhoop zijn waar ik liever niet kom, daar geef ik je dan wel gelijk in. Maar je doet je hier voor als de kennen van Oekraïne, Rusland en omstreken maar als die kennis gebasseerd is op filmpjes en dan verkeerde conclusies trekken, tja, sorry dan bye bye geloofwaardigheid voor zover die er nog was.