Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia
Buitenlanders die tegengehouden worden, dat moet een wreed late 1 aprilgrap zijn.
|
Wie weet is het de moeite niet waard? Met de meeste EU-landen is er nu een regeling. Het gaat vooral over de Britten die niet meer in de EU zijn.
Citaat:
De vraag spruit eigenlijk voort uit dat er op veel wegen/banen weinig of zelfs totaal geen borden staan waar men kan op aflezen wat er toegelaten is of niet toegelaten is.
|
Dat
hoeft ook niet want de algemene Vmax 120 kmu 70 kmu (90 kmu Wal) en 50 kmu is daar dan van kracht. Je kent toch
onze wegcode-Art 11?
In het buitenland is dat ook zo.
Als je NL binnenrijdt - zeker via snelweg - staan meestal zulke
reuzeborden van al hun algemene snelheidsbeperkingen.
Citaat:
Of heeft iedereen zo een systeem in de wagen waar je dat eventueel zou kunnen op aflezen?
|
Bordenherkenning van de wagen (camera) is enkel waar er borden staan. Ik heb geen idee of ook het soort wegen, waar de algemene snelheden van kracht zijn, ook herkend worden. Volgens
een BMW forum neemt de navigatietoestel het dan over, maar die moet dan dagelijks 100% up-to-date zijn (wat ze niet is...)
De meeste wagens hebben dat systeem wslk niet, maar die bestuurders kennen dan de wegcode wel.
Citaat:
Staat in mijn wagen ook in maar ik weiger om daar een abonnement voor af te sluiten.
|
Was dat levenslang abonnement niet in de aankoopprijs inbegrepen?