Discussie: Quo Vadis ?
Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2005, 20:18   #25
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Ik beschouw mezelf als links-democraat. Een "Werelddictatuur" kan ongetwijfeld de juiste beslissingen ivm mens en natuurbehoud nemen - volgens mij kom je dan bij de beroemde groen-rechtsen uit of de variaties van Gaia die eigenlijk de "euthanasie"
van alle huisdieren voorstaan (en gelijklopend het verminderen van het aantal mensen).

De weg is eenvoudig een van overtuigen dat optimaal profijt niet gelijkstaat met maximaal profijt. Het is zoals lichaamstemperatuur : bij een optimale lichaamstemperatuur ben je gezond, bij een maximale ben je dood.

Deze regel geldt voor iedereen : dit is waar voor de fervenste en rijkste manager/kapitalistische zakenman/aandeelhouder : het maximum profijt helpt hem naar de haaien ; optimaal is dat wat de sociale rust bevorderd en het milieu niet schaadt.

Idem dito voor de vakbondsman : als hij het onderste uit de kan wil valt de bodem eruit en heeft hij niets meer.

De radikale rechtsnationalist - bij een burgeroorlog die hij doet uitbreken schieten ze hem dood.

Wat het milieu betreft mogen we het doel om alle mensen een menswaardig bestaan te bezorgen niet uit het oof verliezen & daarom moeten we allen onder één hoed krijgen
en vastberaden alle stappen verder doen nemen , ook de kleine en we mogen vinden en zeggen dat het niet genoeg is... maar niet vergeten dat we de mensheid als geheel eensgezind brengen tot een milieubewuster leven.