Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors

Zelf meegemaakt, iets voordat er Corona uitbrak.
Albeir en ik waren samen een avondje uit. Dat was in een danscafé.
Op een bepaald ogenblik gaat Albeir een sigaret roken op het terras en komt er een 'rozenverkoper' binnen.
Er doen 2 mannen die ik totaal niet kende teken naar de verkoper dat ze een roos willen kopen.
Ze kiezen alletwee een roos uit en ik denk nog: "tof, die mannen kopen een roos voor hun madam, romantisch"!
Ik zie dat ze beiden de verkoper betalen, de verkoper gaat naar buiten en die 2 mannen komen naar mij toe! Met elk een roos.
De eerste zei iets van: voila madammeke, een schoon rooske voor u.
De andere zei: Hier si madam, gij verdient een mooie roos.
Ik wist niet goed wat te zeggen.....heb de heren natuurlijk bedankt.
Toen kwam Albeir terug binnen en hij zag mij daar zitten met 2 rode rozen 
"Awel, waarom hebt gij 2 rozen gekocht van die verkoper"?

|

Die twee mannen zagen ook wel wie mooi is. Ze zijn wel zo slim te wachten tot Albert een sigaret gaat roken
Maar om een beetje on topic te blijven. Die rozenverkopers verkopen wel goed. Dat zie ik toch. Onlangs heb ik er twee gekocht, een witte en een rode, Albertine kon niet kiezen. En neen, niet om iets goed te maken.
Het gebeurt dat de uitbater de rest van het pakket rozen koopt en die op den toog zet. Ik heb mij laten wijsmaken dat de verkoper elke dag naar Brussel toert om z'n bloemen te kopen en die dan in Oostende in de horecazaken verkoopt.
Het wordt gedogen, en ik kan mij moeilijk voorstellen dat er belastingen op worden betaald.