Los bericht bekijken
Oud 10 mei 2022, 21:44   #4
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
De vraag is in hoeverre dat doodshoofd symbool, uniek is voor de Duitse NSDAP > SS
formatie.
Het heeft immers een veel langere geschiedenis, gebruikt door veel organisaties in vele honderden zelfs duizend jaar, met het Duitse van 194x maar als voorbeeld van die tijd.
Bvb, op 't werk is er een Pool, sinds een 4 tal jaar, die draagt al altijd een zwart t shirt met wit doodshoofdembleem op. Op zijn kleedkast, soortgelijke stickers. Totaal geen problemen makend, welintegendeel, ie weet wat werken is.
Er is niet zoiets als een lelijk "gedachtengoed". Het is eerder een symbool van ruwheid, taaiheid. Je kunt er niet "zomaar" dat gedachtengoed uit afleiden - het impliceert het niet.
Ik weet het wel. Iedereen wist voor 02/2022 verdomde goed dat er veel racisten en fascisten in oekraïene rondliepen, met heel wat politieke macht. Maar nu “den andere” de vijand is, zijn die azov smeerlappen ineens chiro jongens, met een symbool van een of andere metal-band rond hunne nek.
‘T is ook daarom dat onze nieuwste lieve fascistische en rascistische jood de post ook vlugvlug wegdeed. Uit eerlijk schaamte.

Neenee, ik denk eerder dat de in strakke leren broek dansende circusclown wel eens opgejaagd wild kan zijn, door de nog extremistischere delen van zijn “leger” en ze daarom af en toe wat symboliek moet toewerpen.