Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma
Dat is net de bedoeling: een gedragverandering bij de bevolking door gewoonte (en vooral: VRIJWILLIG) zoals bij de chineeskes....maar dat is mislukt door hun eigen jojo geknoei, ene keer wel, de volgende week niet..
Het nutteloze mondmasker in het straatbeeld moet algemeen, sociaal aanvaardbaar worden zodat het zonder morren meteen weer verplicht kan ingevoerd worden als de politiek er goesting in heeft.
Enkel criminelen en overvallers/terroristen gebruiken maskers om hun gezicht te verstoppen en er is zelfs een tijd geweest dat carnavalmaskers not done waren maar nu mag iedereen onherkenbaar rondlopen met nutteloze mondvodden die hun ademhaling hindert.
Op het OV is het mondmasker ook niet langer verplicht maar dat wordt verzwegen om mensen in het onzekere te kunnen houden zodat ze niks weten en dan toch maar "voor het zekere" die mondvod op het OV vrijwillig blijven gebruiken...(tot het een gewoonte is geworden)
Tegelijk is het aantal mensen dat vrijwillig mondmaskers blijft gebruiken een graadmeter voor de politiek om de publieke opinie over de mondmaskerplicht te peilen, hoe meer er zijn, hoe minder verzet er zal zijn bij de volgende verplichting, en dat moeten ze hebben natuurlijk.
Dus wie onnodig die mondvod blijft gebruiken wordt mede-schuldig aan de volgende verplichting, waarschijnlijk in het najaar. 
|
De zin waarin ik het niet snap, is dat doorheen zo een masker ademen, toch klooierij is? Bij maar iets warm weer, is het een natte vod, en niet uit te houden. En voor wat? Moest iemand je zeggen ik geef je een nieuwe velo als je een dag bij 30 graden ermee rond loopt, kun je nog een soort van opofferingsgezind motief hebben, baat groter dan las.
Maar er is niks. Je wint er niks mee. Welintegendeel, het lijkt me eerder dat als je voortdurend elke besmetting met elke hoeveelheid virus wilt ontlopen, dat je je immuunsysteem op dezelfde manier verzwakt als heel proper en allergisch (overreageren) op de zotste zaken.
Resultaat dat je, ALS je dan na zo lange tijd, even niet oplet, je direct Grand Prix hebt.