Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2005, 23:45   #15
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant
Firestone, ik respecteer uw mening, maar dit heeft niks met demoniseren te maken. Als een ideologie niet het principe van gelijke rechten erkent, is een oplossing daarop gebaseerd onmogelijk. Dat lijkt me nogal duidelijk.

Ik kan de beweegreden begrijpen achter het zionisme (de hoop van vele joden op een eigen staat). Dat je om deze staat te vestigen honderdduizenden mensen meent te mogen verdrijven van hun land, daar kan ik minder begrip voor opbrengen. Ik meen dat dat een zeer terechte kritiek is. Ik veronderstel dat je desondanks mijn standpunt niet zult bijtreden maar ik denk toch dat mijn kritiek in de meeste gevallen vrij goed geargumenteerd is.

Je kritiek dat mensen die een bepaalde ideologie veroordelen meestal geen oplossing wensen, is ook nogal flauwtjes. Ik heb hier al zeer vaak weergegeven hoe ik een oplossing mogelijk acht. En mijn standpunt leek me heel redelijk.

Tot slot toch nog één vraagje (misschien om even over na te denken deze avond): hoe is het mogelijk dat bijna 60 jaar ná het ontstaan van de staat Israël nog steeds amper een normale discussie mogelijk is over de ideologie van die staat?
Misschien wegens dat demoniseren ?
U verdraait trouwen mijn woorden enigszins, maar dat zullen we maar wijten aan het late uur.

Als ik gisteren op dit forum lees dat Zionisten geen mensen zijn, en dit soort uitspraken worden als +/- normaal beschouwd, dan moet men mij niet vragen waarom een normale discussie onmogelijk is.

Ik pas dan ook voor dit soort discussies. Ik zie een pril vredesproces, en hoop dat men de fouten uit het verleden niet gaat herhalen. Hopelijk hebben Abbas en de zijnen wat meer doorzicht dan sommige van hun 'vrienden' hier. Dat is wat ik Israëli's en Palestijnen toewens.

Laatst gewijzigd door Firestone : 22 maart 2005 om 00:03.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden