Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian
Dus, ge lijkt te suggereren dat Rusland de schepen "uitnodigt" om toch gewoon uit te varen, safe passage is gegarandeerd door Rusland. Echter, het is niet Rusland die de blokkade oplegt, maar het is Oekraïne die het uitvaren van schepen niet toelaat. Oekraïne houdt de uitvoer van haar eigen graan tegen.
Zoiets?..........
|
Ik deel de feitelijke info die Rusland officieel heeft gezegd. Zoals wat Oekraïne tegen de VN zei ivm de mijnen die ze gelegd hebben. Ik merk dat u die feiten niet ontkent. Ze werpen toch wel een genuanceerder beeld op het politico artikel.
Ondertussen wordt Oekraïens graan zelfs via Belarus 'geexporteerd' naar Litouwen (en van daar naar Europa) las ik ergens. Ik zag ook beelden passeren van wat trucks met Oekraïens graan zouden moeten voorstellen aan de Spaanse grens. Misschien dient men dat graan best voor de Oekraïeners te laten denk ik dan. Wie weet wat komen gaat zo rond October qua voedseltekorten in Oekraïne zelf. Oekraïne zou misschien best de uitvoer van haar graan tegen houden. Moeilijk in te schatten hoe dat afloopt. Rusland zou wel een rekird graanoogst hebben dit jaar. Dus misschien komen er geen voedseltekorten? Laten we hopen.
Hopelijk is men hier niet de publieke opinie aan het wakker maken voor een aanval op de Russische vloot in de zwarte zee. De VS zijn waarschijnlijk in staat die te doen zinken al dan niet via wapens en training aan Oekraïne. Maar uiteindelijk kan dat nog steeds moeilijk anders dan als een VS aanval op Rusland gezien worden. Ongetwijfeld een recept voor verdere escalatie.