Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF
Ik vind dat tegenwoordig erg.
Vrije keuze bestaat steeds minder en minder.
En als je dan toch durft om je afwijkende keuze bekend te maken wordt je onmiddellijk neergesabeld.
Nee, ik ben geen fan van Poetin maar als ik lees wat er met mensen gebeurt die dat wel zijn stel ik me vragen.
Nee, ik ben geen voorstander van EV's en als ik dus besluit een benzinewagen te kopen lijkt het wel alsof ik persoonlijk de planeet om zeep help.
Net zo als ik besluit geen zonnepanelen, warmtepomp of wat dan ook te installeren. Ik word dan niet alleen scheef aangekeken, ik wordt er (binnenkort) nog eens duchtig voor gestraft ook. (verplichte warmtepomp bij nieuwbouw of renovatie)
Kortom: onze keuzes worden ons tegenwoordig bijna allemaal opgelegd. Het is alsof je, wanneer je bij de minderheid hoort, geen recht van spreken of kiezen meer hebt. Onlangs zag ik hier nog iemand verklaren dat mensen met een tweetakt-brommer gelynched zouden moeten worden. En niemand stelt zich bij zulke opmerkingen vragen.
Ik vind dat erg.
Tot zo ver deze mededeling.
|
Probleem is dat de meeste mensen zijn zo dom als het achterste van een koe. Daarnaast weten ze ook nog eens van niks en zijn ze enorm egoïstisch.
Net om die mensen zelf en vooral ook andere mensen te beschermen tegen deze grenzeloze dommigheid, dient de overheid allerhande regels opleggen en de regels ook handhaven door middel van controles en boetes.
Europa legt ook allerhande normen op die gaandeweg steeds strenger worden met als bedoeling de impact van het menselijk handelen op natuur en omgeving te verminderen, de levenskwaliteit te verbeteren en ook de toekomstige generaties nog een toekomst te kunnen bieden. De lokale overheden hebben zich daarnaar te schikken.
Twee takt motoren zijn inderdaad bijzonder vervuilend en schadelijk voor mens en milieu doordat ze letterlijk olie opbranden. Niet voor niets zijn ze al meer dan 30 jaar geleden verdwenen als aandrijving voor auto's en vervangen door meer milieuvriendelijke 4 takt exemplaren. Een achterhaalde technologie die best zo snel mogelijk verdwijnt, wat ook door de academisch wereld unaniem wordt aangegeven.
Citaat:
Aan dergelijke tweetakttoestellen zitten zodanig veel nadelen dat je ze niet anders kan omschrijven dan een complete ecologische ramp”, vertelt Mark Pecqueur, docent autotechnologie aan de Thomas More-hogeschool aan Het Nieuwsblad. "Naast veel lawaai stoot zo’n tweetaktmotor extreme hoeveelheden fijn stof uit, maar ook tal van erg vervuilende deeltjes. Het is daardoor ook erg ongezond om zo’n apparaat te bedienen, omdat je constant in die vervuilende uitlaatgassen staat. Zeker in steden met een lage emissiezone (LEZ) is het in feite waanzin dat tweetakttoestellen – denk ook aan brommers – nog wel toegestaan zouden zijn."
|
Probleem is vaak dat zij die niet met bepaalde problematieken geconfronteerd worden, ook het nut niet inzien om daar tegen te ageren. Wanneer ze echter op een bepaald moment zelf slachtoffer zijn, dan staan ze wel op de eerste rij te schreeuwen.
Ik ken zo bijvoorbeeld ook iemand die steeds zit te fulmineren tegen al die milieuregelgeving zoals u, maar sinds hij een nieuwe buur heeft die op hout verwarmt, loopt hij wel de hele tijd tegen iedereen te neuten en te janken als een peuter over de overlast die hij ondervindt van die vervuilende rook. Hij kan niet meer in de tuin zitten, niet meer verluchten, rook kruipt in de was, etc. Hij zegt zelfs geen goedendag meer tegen zijn buur.
Enfin, het is maar best dat men dergelijke regelgeving aan mensen overlaat die ervoor gestudeerd hebben en over de nodige kennis beschikken zodat de maatschappij vooruit kan gaan en niet aan de Vlaming die ervoor bekend staat vastgeroest te zijn in zijn gewoontes en erg enggeestig te zijn. Moest het aan hen liggen, dan leefden we nu nog in holen ...