Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen
Hoeveel slachtoffers zouden echt het slachtoffer zijn omdat iemand 80 of 90 rijdt waar men 70 mag rijden?
Ik denk dat er meer slachtoffers vallen omdat de mensen bijna in slaap worden gewiegd door het overal traag te moeten rijden en nog eerder afgeleid zijn.
Hier hebben ze pas een trajectcontrole geplaatst langs een weg waar geen huizen zijn en de fietspaden 2 meter van de weg afliggen.
Vroeger mocht je daar altijd 90 en toen gebeurde daar nog minder accidenten dan tegenwoordig.
|
Inderdaad die snelheidsbeperkingen 50 naar 30, 90 naar 70, leiden enkel tot een vals gevoel van veiligheid, terwijl zotten er nog steeds van doorrazen, met of zonder rijbewijs. Dus dat puntensysteem gaat ook niet veel helpen hoor, de wagen openbaar verkopen wel.
En het ergste nog, Vias schermt met verkeersveiligheid maar trekt in twijfel dat het inhaalverbod bij regenweer dient gehandhaafd te blijven (ingevoerd in 2004 dacht ik) omdat het in ons omringende landen ook niet geldig is volgens hen, en dat vrachtwagens verplicht zijn spatlappen te hebben ... Ik betwijfel of die bakfietsidioten ooit al naast een vrachtwagen in regenweer op de snelweg gehangen hebben.