Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Doen jullie dat al niet jaren ? Propagande de ronde sturen....ik denk dat ondertussen iedereen al weet over de transfers, de faciliteiten, het migrantenstemrecht, enz enz....
En TOCH zijn ze (de bevolking) voor Belgie. Zegt toch veel he.....
4 % voor een compleet onafhankelijk vlaanderen mag gerust marginaal genoemd worden.
|
maar toch heeft het volk zijn kar al gekeerd wat betreft de meningen over verdere staatshervormingen. de bub poneert hier al de hele tijd dat staatshervormingen enkel in de hoofden van de politiek nodig waren en dat het volk daar radicaal tegen was, blijkt nu dat een meerderheid van het volk zelfs vind dat de federalisering nog niet ver genoeg is gegaan.
het omkeren van de gedachten van een volledig volk inzake het al dan niet verder bestaan van een land is een moeilijk werk van zeer lange duur, fase 1 is nu afgerond en fase 2 kan beginnen.
bovendien krijg ik hier geen antwoord op een vraag die ik reeds verschillende malen heb gesteld : indien die 85% belgie echt wil zien voortbestaan waarom stemt een deel daarvan dan zonder verpinken op partijen die het einde van belgie wensen? het moet dan toch zijn dat die van de belgische constructie niet echt een breekpunt maken.
ik denk dat het de meeste mensen gewoon niet kan schelen en dat ze gewoon voor belgie zijn omdat het nu eenmaal zo is, het volk is dan ook per definitie behoudsgezind.