28 mei 2022, 08:48
|
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Ik zie dat eerder als voordelig. We moeten ergens beginnen te hakken he.
Ik begrijp al die mensen niet die zeggen "oei, maar dan riskeren we een derde wereldoorlog". Dat is toch wat ons deugd zou doen, nee ? Ik zie eerlijk gezegd geen andere manier om de wereldbevolking op een paar jaar door 10 of zo te delen. En dat is nog veel te weinig, we zouden door 100 moeten delen. Dan wordt het terug plezant. Maar goed, als we al door 10 kunnen delen, is het toch al een goed begin.
Persoonlijk verkies ik 10 keer een derde wereldoorlog boven een corona pasje hoor.
Maar zelfs al bereiken we dat niet, en blijft het een lokaal conflict, dan hebben we er toch alle belang bij dat het zo lang mogelijk duurt. De Oekrainers zijn prima kanonnenvlees die heel moedig tegen de Russen vechten. De Russen zijn veel talrijker maar ongemotiveerd ; als we de Oekrainers goed uitrusten, dan kunnen ze dat ginder nog jaren trekken. We moeten ze ook niet laten winnen. Uiteindelijk is het de winst voor ons als er ginder zoveel mogelijk afgeslacht wordt, en als dat de Russen langzaam kan laten doodbloeden, dan krijgen we een tweede instorting, zoals op het einde van de Soviet periode.
Waar we bijzonder dom geweest zijn, is met die economische sancties, want die snijden in ons vlees. We hadden die beter niet gedaan. Wat we moeten doen is de Oekrainers voldoende wapengerief geven dat het blijft duren, meer niet.
|
Hier sè, de patrickve! Alles ok? Pauze voorbij? 
|