Los bericht bekijken
Oud 29 mei 2022, 02:05   #41
atmosphere
Secretaris-Generaal VN

atmosphere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Men vergeet altijd maar dat er veel te veel mensen zijn. Hoe minder mensen er zijn, hoe beter, tot we een aantal bereiken dat zodanig laag is, dat het zo goed als onmogelijk wordt om elkaar te vermoorden, want we vinden elkaar niet meer. Dat is waar we naartoe moeten.

Er is dus helemaal geen probleem met "wat mensen doodschieten". Er zijn er meer dan genoeg. Ik denk dat elkaar mogen doodschieten enorm veel problemen zou oplossen. Vergeet niet dat iemand die doodgeschoten is, zelf ook geen problemen meer heeft.
maar de nabestaanden wel

Citaat:
Je onderschat sterk de probleem-oplossende capaciteit van doodslag. Ik zou zelfs zeggen, het is een middel dat op zich waarschijnlijk voldoende is om het gros van alle "problemen" in de wereld op te lossen.

Kijk, mijn standpunt is simpel:

word ik doodgeschoten, dan zijn mijn problemen opgelost.
kan ik anderen die mij problemen bezorgen, doodschieten, dan los ik ook een deel van mijn problemen op.
en creëert een heleboel nieuwe problemen.

En dat is transponeerbaar naar iedereen.[/quote]

Ik vind doodgeschoten worden het ultieme probleem. En wanneer je moord legaliseert krijg je gewoon een dictatuur, van de personen met het meeste geld om zich te beschermen, en de beste aanvalswapens.
Kortom, terug naar af.

Als te veel mensen een probleem is moet men gewoon geen nieuwe maken , daar hebben we geen moord voor nodig.
In al uw theorieën ontbreekt altijd 1 ding, de menselijke maat terwijl dat zeer zeker een feitelijk gegeven is waar we niet omheen kunnen.
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden