Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Jij doet nog altijd alsof er geen verschil is tussen zelf vrijwillig een geneesmiddel nemen, en anderen dwingen om een geneesmiddel te nemen he.
Ik heb hier altijd gezegd dat wie meer dan 50 jaar oud is (mijn geval) en nog geen corona opgedaan had (mijn geval) er baat bij had om zich te vaccineren, omdat bij die mensen de vermindering van het risico (dat toch klein was) op zware ziekte, appreciabel was in vergelijking met de ongemakken en risico's van het vaccin zelf.
Onder die leeftijd, of voor iemand die al corona gehad heeft, was er bijzonder weinig reden om dat ding te nemen. Dat men mensen onder de 30 die niks met deze ziekte te maken hadden, en waar het vaccin vrij schadelijk kon zijn, gedwongen heeft tot die nefaste medische handeling is toch een bijzonder groot schandaal zou ik denken. Dat men de maatschappij kapot gemaakt heeft om mensen grotendeels nutteloos tot consumptie van zo een geneesmiddel te dwingen, en die mensen potentieel aan grotere gevaren heeft blootgesteld zonder enige sanitaire winst van belang, is toch iets dat weerzinwekkend is. Dat jij zoiets niet wil begrijpen zal meer te maken hebben met niet durven toegeven dat je meeliep met een bende waanzinnige dwingelanden dan met gebrek aan denkvermogen, geloof ik.
|
Als ik 10 keer dezelfde vraag krijg, ga ik ook 10x hetzelfde antwoord geven hoor patrick.
Bij het uitbreken van een pandemie kiest de overheid in samenspraak met de wetenschap een methode (in casu vaccinatie) en implementeert die. Wat deze of gene daarover individueel meent te moeten denken interesseert me daarbij niet.
Men kan achteraf een heel pak legitieme vragen stellen vanaf welke leeftijd en zo, maar bij de start wist men nog niet wat men nu weet. Kinderen vaccineren bv is een nutteloze stommiteit geweest.