Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal
Welkom terug PatrickVE.
Alweder nedergedaald van de koude berg om het gepeupel te entertainen met verhalen over roof en plundering?

|
Ik kon mij inderdaad niet meer inhouden.
Dat gezegd, ik wens enkel maar veel doden, maar ik wil geen lijden veroorzaken. Ik ben een barmhartige mens. Het is juist omdat ik een minimum aan lijden wil, dat ik voorstander van grote genocides ben.
Citaat:
Klopt, en dat was al duidelijk sinds 2008, bij de Russische inval in Georgie.
En zeker in 2014 met Crimea en Donbas.
|
Kijk, ik kon dat nog een beetje begrijpen, eerlijk gezegd, want daar zat ook Russisch volk. Had hij nu gewoon Donbas totaal overrompeld, dan was er voor mij geen enkel probleem. Het feit dat hij overal Oekraine is gaan bombarderen, gepoogd heeft Kiev te pakken en dergelijke zou AN SICH ook geen probleem geweest zijn, behalve dat je je dan afvraagt waar die kwiebus zou stoppen. Mochten we een ijzeren garantie gehad hebben dat hij enkel maar Oekraine wil stukmaken, en voor de rest geen millimeter van Finland of Polen zou inpikken, dan was dat wat mij betreft prima OK, hij speelt met speelgoed dat het onze niet is. Maar er waren geen grenzen meer aan en die zot werd gevaarlijk VOOR ONS - het enige dat telt he.
Citaat:
Het Oekraiense volk heeft geen keuze, ze moeten vechten of heel Oekraiene krijgt -op termijn- de Mariupol behandeling.
|
Wel, dat is de zalige situatie waarin we nu gekomen zijn: we kunnen dat, mits de juiste flux van bewapening, zo lang laten duren als er nog Oekrainers rondlopen, en dan kunnen we daar die Russen hun tanden laten op bijten.
Ondertussen zal de lust bij Vladimir om meer te willen dan Oekraine waarschijnlijk geluwd zijn, en dat was de bedoeling he. Maar nu we gezien hebben dat die kwiebus hongerig kan worden, en meer dan gewoon zijn speeltjes zou kunnen begeren, moet hij uitgerookt worden en terug naar een ontwikkelingsland gebracht he.
Citaat:
Wij in het Westen hebben de morele plicht om Oekraiene maximaal te steunen, zoals nu gelukkig al in aanzienlijke mate gebeurt, maar we gaan dat nog vele jaren moeten doen, ook via een nieuw Marshall plan, eenmaal de Orcs terug naar Mordor zijn getrokken nadat ze voldoende op hun bakkes hebben gekregen.
|
De enige morele plicht die wij in het westen hebben, is ons eigen voordeel te zoeken he.