Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland
Tja, Ceaucescu als avatar en geloven dat de meeste Roemenen hem missen terwijl iedere Roemeen die ik gesproken heb de pest aan hun voormalige dictator heeft. Het is inderdaad gek dat het bestaat, maar het is wel al jaren zo hoor.
|
Tja. Vreemd dat bepaalde trends snel worden opgepikt in andere landen. Dat als een land teveel begint te geloven in een bepaald regime dat wordt nagedaan in de buurlanden.
Dat verspreid dan blijkbaar als een lopend vuurtje. En als ze het goed en wel beseffen zitten ze in iets dat ze toch niet zo leuk vinden. Domino steentjes omgooien?
Niemand zal die zogenaamde verlichte despoten echt erg hard missen. Ja, er gebeurd nog eens iets. Actie en zuiveringen. Als dat zo hard gemist wordt...
Het is veelal hetzelfde. Aanslag op landbouw, de mijnen, energie. Dan een groot "paleis". Ze plunderen verder omdat ze niet zoveel van economie kennen. En dan beginnen de zuiveringen tegen de terroristen, de "dealers" of de ongeschikte elementen.
Het volk mort en doet verder.
Zeg, zo'n aap met grondstoffen weer. Alle bananen zijn van mij... Al het gas is van mij...