Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee
Dat is wat ik wil zeggen. Men gaat nu de bezittingen van Russische oligarchen (miljardairs) aanslaan. Daar zitten mensen tussen die tot voor kort bejubeld werden oa als eigenaar van Chelsea.
Dan vraag ik mij af: wat is de juridische grond?
|
Het begint U misschien ook te dagen dat al dat gelul over "rechtstaat" en zo is wat het altijd geweest is: een smoes om mensen wijs te maken dat het "rechtvaardig" is. De wet is de grootste mop geweest van alle tijden: het is gewoon "de goesting van de machtshebbers". Eens het die machtshebbers anders uitkomt, wordt al dat "legale" gewoon onder de mat geveegd, hier zowel als elders. Hier wordt dat meestal met een emotionele smoes gedaan. Gans de corona wandaad was ook zo. Burgervrijheden die vanzelfsprekend waren, werden voor waanzinnige redenen opgeschort "want Oma toch". Nu worden die zogezegde universele mensenrechten die altijd maar bovengehaald worden telkens iemand hier durft te suggereren om de grote kuis eens te houden onder het geimporteerde schorrie morrie, totaal onder de mat geveegd "want die smeerlappen van Putin kennissen" en die "arme Oekrainertjes toch". En dan die term "oligarch", die gewoon hetzelfde is als "jood" of "nazi" he en die enkel dient om mensen een ontmenselingsetiketje op te plakken zodat je ze nadien niet meer aan uw "universele" rechten moet houden.
Maar er is niks mis met Russen te stropen. We moeten gewoon van die hypocrisie van die universele rechten af. Enkel leven van uw eigen groep hebben rechten. Alle anderen zijn opgejaagd wild, maar we moeten daarover durven uitkomen. Dan kunnen we eindelijk zonder blozen alle schorremorrie hier ook aflappen.