Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2022, 14:16   #167
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Leer er maar mee te leven.

Wat de maatschappij is aangedaan is verschrikkelijk. Het ergste vind ik nog de zware leerachterstand bij kinderen en misschien nog erger dat grote groepen kinderen niet goed kunnen communiceren omdat zijzelf en hun omgeving een mondkap ophebben. Onvergeeflijk.

(..)

Negers hebben het 160 jaar na dato nog steeds over de slavernij. Dag in dag uit.

Idem Joden over de Holocaust. Of negers in Zuid Afrika over de apartheid. Betreft laatst zijn wel grote vergelijkingen mee te treffen met hoe er met niet gevaxineerden is omgegaan.

Ik denk dat er net als in Zuid Afrika destijds een verzoeningscommissie moet worden opgesteld en uitgevoerd. Provaxxers moeten dan maar op het hakblok worden gezet.
Wat onze dadeemalee niet lijkt de begrijpen is het principe: vele kleintjes maken één groot, hij vergelijkt het individuele leed van één vergaste jood met het individuele leed van iemand die 1 jaar gemaatregel krijgt voorgeschoteld. Ja, in dat opzicht sta ik liever in de schoenen van iemand die 1 jaar gemaatregel moet ondergaan dan in de schoenen van een vergaste jood.

Wat hij niet begrijpt is dat het aantal mensen die het gemaatregel hebben moeten ondergaan een veelvoud zijn dan joden die de holocaust hebben moeten doorstaan.

Hij zou beweren dat één iemand voor 10.000 euro bestelen veel erger is dan een miljoen mensen voor 100 euro bestelen. Want 10.000 euro moeten missen is uiteraard erger dan 100 euro moeten missen. Iedereen die bestolen is van 100 euro moet stoppen met zagen want er was tenslotte ene die voor 10.000 euro is bestolen.

Die man kan gewoon niet grootschalig denken en beperkt zich door het leed van één individu ter vergelijken met het leed van een ander, zonder nog maar enigzins rekening te houden met aantal.