Los bericht bekijken
Oud 30 mei 2022, 14:18   #99
Vlad
Secretaris-Generaal VN

Vlad's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Ongeveer 332 mio inwoners. 27 school shootings in 5 maanden.
Belgie ongeveer 11 mio onwoners en nul school shootings.
België telt wel meer zelfdodingen per aantal inwoners, ondanks een pak minder wapens waarmee men zichzelf kan doden. Als we dus niet graag hebben dat mensen die zich niet goed in hun vel voelen beginnen te moorden zouden we evengoed zelfdoding kunnen vergemakkelijken. In plaats van wapens zo goed als te verbieden waardoor de overheid het alleenrecht op geweld krijgt en totaal almachtig wordt, ook als ze dictatoriale allures begint te krijgen, kunnen we gewoon zelfdodingspillen verkopen in de apotheek. Veel kans dat de mensen die in de VS beginnen te moorden al vroeger de hand aan zichzelf zouden slaan indien ze daartoe een pilletje in de apotheek konden kopen.

Ik heb ook altijd de neiging de meest voor de hand liggende reactie tegen al die massamoorden aan te hangen en strengere wapenwetten te eisen maar een gewapende bevolking heeft ook zo wel zijn voordelen. De overheid kan zo maar niet doen wat het wil. Imperialistische landen denken wel twee keer na voor ze zo'n land binnen vallen. De bevolking is mondiger en minder angstig. Ik hou me meestal uit het wapendebat maar plots dacht ik eraan dat een deel van die massashootings wel eens niet zou plaatsgevonden hebben als zelfdoding genormaliseerd was. 't Kan misschien wensdenken zijn maar vermits er ook geen tegenbewijzen zijn omdat het nog nergens geprobeerd zijn ga ik daar maar voor gaan. En vrije wapendracht én de vrije verkoop van zelfdodingspillen. Er zal direct veel minder miserie op de wereld zijn vermoed ik.

In de meltingpot gaat alles kapot.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden