Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert &of
Ik herinner mij dat er geopperd werd dat homo's weer in de donkere hoekjes gingen verdwijnen en uitsterven. Mag ik er dan wel op wijzen dat homoseksuelen er al duizenden jaren zijn? In het oude Griekenland (en dit waren nu niet bepaald de domste of meest primitieve mensen) was homoseksualiteit doodnormaal, net als in het oude Egypte.
|
Dat staat er niet. Er werd enkel gezegd dat de weinige, arrogante homoseksuelen die ons hun levensvorm als normaal door de strot willen duwen, vroeg of laat sterven. Ongetwijfeld zal de redelijk wel vroeg of laat weer boven komen, en zullen de homoseksuelen beseffen dat dit geen goede weg is geweest.
Wat u schrijft over Griekenland, is helemaal niet correct. U toont er slechts door dat geschiedenis niet uw sterkste punt is. In het oude Griekenland werd homoseksualiteit helemaal niet als normaal beschouwd. Daar werd de verwijfde man wel als iets gewoon gezien, alsook het bijhorende gezelschap van jongetjes. In de klassieke Oudheid (lees Homerus er maar op na) was een homoseksueel een "kinaithos", wat zoveel betekent als de "drager van schaamte". In de stadstaat Athene werd hij trouwens uitgesloten uit de stadsvergadering.
Homoseksualiteit in het oude Egypte??? Slechts onder Romeinse invloed (en dan zijn wel al flink over de bloeitijd over de Egyptische beschaving) werd het beschouwd als een levensfase, geen definitieve levenskeuze. Daarvoor werd het niet getolereerd.