Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach
Zegt degene die de hele wereld zou nuken.  Komaan Patrick. Ik zou denken dat u niet gebeten zou zijn door het suprematie virus dat dicteert te doen wat ik zeg en niet wat ik doe. Dat net u die overbodige vraag stelt...
|
Ten eerste wil ik de wereld niet nuken. Ik zou het leuk vinden mocht de wereld zichzelf nuken, da's iets anders.
Maar ik denk dat je mijn standpunt ten aanzien van Oekraine en Rusland niet snapt. Ik ben niet "geschandaliseerd" of zo door de Russische inval. Wat er met Oekrainers gebeurt kan mij niet schelen. Maar de Russische inval toont wel aan dat Vladimir VOOR ONS een gevaarlijke kwiebus kan zijn, en dat hij niet genoeg schrik VAN ONS heeft. Dus moet Vladimir, die onze vijand is hierbij, zijn gevaarlijk speelgoed beschadigd worden. En hij doet dat heel goed zelf, met de hulp van nuttige Oekrainers.
Wat mij verbaasd laat kijken, is hoe idioot Vladimir geweest is in zijn apenstreken, want ik kan in de verste verte niet zien wat hij gewonnen zou hebben. Van gerespecteerd en gevreesd staatsman in de wereld is hij geevolueerd naar gevaarlijke - of erger - ongevaarlijke - bandiet en zeveraar.
Daar waar wij schrik hadden van Vladimir - toch iets wat hij wil - hebben we er nu helemaal geen schrik meer van en lachen zijn militaire fratsen vierkant uit.
En ondertussen zijn al zijn winstgevende relaties op een helling gezet. En dat, als maffia baas - want dat is tenslotte wat hij grotendeels is - is ook niet echt wat hij wil.
Kortom, van gevreesde en zelfs gerespecteerde Tsaar is hij afgezakt naar bananenrepubliek dictator zoals er dertien in een dozijn rondlopen in Afrika.