Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia
Bwa, ik heb er niet echt een probleem mee met dat op te zetten.
Ik schreef een tijd geleden al wel eens: Misschien moeten wij ooit gaan doen als onze Chinese vrienden en alle dagen mondmaskers gaan dragen.
Te ver gezocht of net niet? 
|
Na 2 jaar is er nog steeds geen eenduidig vastgesteld effect gemeten van die voddendrachtdwang. Logischerwijze zou er minder transmissie moeten zijn, maar klaarblijkelijk werd dat verwachte verschil tenietgedaan door andere factoren. Het is zelfs gemakkelijk te raden welke.
De nazi's traden zo driest op dat het wel leek alsof ze een soort van talisman effect verwachtten van die mondvodden. In die mate dat het wel op een soort ridicule fantasie begon te lijken.
Dito de sociale afstand talisman.
De sociale bubbel talisman.
De telewerken talisman.
De winkels sluiten talisman.
De autoverbieden talisman.
Ze hebben begot een grot gevuld met relikwieen die corona moesten tegenhouden met ons op onze knietjes ervoor braaf biddende.
Je hebt daar geen probleem mee, zeg je, komaan zeg.
Die laatste zin van je, de beulende negerslaven op de plantages, dat was toen ook het "normale". Het is geen kwestie van iets gaan zoeken, maar een kwestie van wat vind je nog normaal. Kijk eens naar de economische schade die de nazi's hebben aangericht met hun boycots van productie en handel. Daartegenover staat de schade die het virus aanrichtte, geconcentreerd in bejaardentehuizen. Wat mij mogen de oudjes de kans krijgen om wat jaren langer te leven hoor, maar als je IEDEREEN daarvoor moet klooien, tot zelfs de hele economie ondergraven, dan schort er iets me je stellen van prioriteiten hoor. OF, je echte motief is hélemaal anders dan je beweerde.