Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2005, 17:01   #43
Cyberfreak
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Simplisme ? Christen-fundamentalisme ? Ik geloof echt dat U mij verkeerd begrijpt :
om een kort lijstje te maken : bij de romeinen was de romeinse keizer het hoofd van de
polytheïstische staatsgodsdienst (alhoewel er andere naast getolereerd werden)
Bij de Egyptenaren, De Japanners (ea..) was de farao, keizer god zelf of er minstens naaste familie van. De Dalai Lama in Tibet is hoofd van de godsdienst en de staat...
Het klassieke duel van de keizer Barbarossa die moest gaan naar Canossa .. of hoe in de Middeleeuwen de staat ondergeschikt was aan het pauselijk gezag en dan heb ik het nog niet over moslims gehad....

Het is vooral in het westen dat de splitsing tussen kerk en staat er geleidelijk gekomen is... was het geen principe van het verdrag van Münster in 1648 dat het geloof van de Prins (vorst van een staat) het geloof van het volk moest zijn ?

Ga naar de biibiliotheek en haal wat boeken geschiedenis (ook buiten-europese) en
word wetende ... het is U van harte gegund
Dat heeft toch niets met ons Sneeuwwitje te maken?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Cyberfreak : nadere verklaring, de draad is sneeuwwitje en de conservatieven...
dus op het eerste zicht geen connectie met Islam..; Maar er zijn leden op dit forum die
alle politieke diskussies in die optiek stellen vandaar dat ik me erbij neerleg en de connectie gerust eventjes aandacht wil geven. Aan de andere kant zou het machtig interessant kunnen zijn ook eens wat over de islamcultuur te vernemen van diegenen die zo kundig elke draad kunnen uitwringen tot er een anti-islamstandpunt in verwoord kan worden. Maar er is hoop : van een standpunt dat vreemdelingen criminelen zijn is men reeds geëvolueerd naar islamieten zijn niet compatibel met democratie, wat op zich reeds een zachter standpunt is...
Ah ok, ik heb je punt.

Laatst gewijzigd door Cyberfreak : 22 maart 2005 om 17:03.
Cyberfreak is offline   Met citaat antwoorden