Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
 Je zou bijna denken dat ze daar een cordon sanitaire rond de pro-Russen hadden gelegd. En zijn de pro-Russen nu blij dat hun eigen steden aan diggelen zijn geschoten ?
|
Nee, natuurlijk niet. Maar de westerse media (die over het algemeen niet aanwezig is in die streek) berichten niet correct.
Er werd gezegd dat er "van Mariupol enkel puin overschoot". De talloze youtube filmpjes die opduiken de laatste weken bewijzen dat dat niet klopt. Hier en daar zie je een gedeeltelijk beschadigd gebouw, enkele werden volledig vernietigd, sommige wijken werden erger getroffen dan andere.
Ik merk trouwens dat veel van die filmpjes geblokkeerd werden door youtube of malware bevatten. Het westerse publiek mag duidelijk niet zien hoe het er nu aan toegaat in die steden. Liever de horrorsprookjes van orks die blonde Oekraïense princessen levend opeten.
Echter tiktok is Chinees, en er bestaan tegenwoordig zoveel sociale media. Als youtube zo verder doet gaan ze de weg op van facebook, google, etc. en worden ze geblokkeerd en veel landen als een westers instrument.
Als ik eens wat meer tijd heb ga ik er meer over opzoeken, want we worden duidelijk door onze media voor de zot gehouden. Helemaal ideaal zou zijn er zelf naartoe trekken. Maar dat wordt niet simpel want door de uitwijzing van meer dan de helft van het ambassadepersoneel uit het consulaat in Antwerpen en de ambassade in Brussel worden er in principe geen visa uitgereikt, daar ben ik nu mee bezig, want ik ben geen Russisch staatsburger.