Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StV
Toen mijn vrouw nog in een labo werkte waar clinical trials werden gedaan op allerlei soorten virussen moesten ze een hermetisch gesloten pak aandoen OMDAT dat het enigste is waar een virus niet door kan.
Die mensen lachen met de idee dat een mondmaskertje EENDER welk een virus zou kunnen tegenhouden.
En laat ons nu even een FFP2 masker nemen dat op zich enkele uurtjes IETS kan tegenhouden... denk je dat je mond en neus de enige lichaamsopeningen zijn voor een virus ?
|
Dat ze druppeltjes, aerosolen, met virus, "vangen", lijkt me feit. Dat is gewoon fysica. Filteren doen ze dus zeker. In welke mate is een volgende discussie.
Maar wat telt is het geheel.
Als mensen prutsen aan dat masker, als ze het langer dragen, als het nat is, of net droogt (water in aerosolen verdampt = virus, van kleinere grootte orde, kan er los doorheen waaien?), dan doet dat teniet waarvoor het dient.
Zelfs gewoon gedrag, een masker op hebben, je daardoor veiliger voelen, en daarom meer risico nemen.
Dat lijkt me allemaal zo evident dat een klein kind dat door heeft.
Maar de nazi's en hun aanhangers zaten de maskers als een soort Definitieve Oplossing te propaganderen, net zoals ze later met vaccinatie deden.
Ik ben er mettertijd steeds meer overtuigd van geraakt dat heel die mondvoddenklooierij, louter als motief had de epidemie in de samenleving goed genoeg zichtbaar te maken, om hun andere klooierijen te helpen doen accepteren. Want denk die mondvodden eens weg. Alsof ze er nooit geweest waren. De epidemie zou voor heel veel mensen nagenoeg onzichtbaar geworden zijn. Dat zou het hen lastiger hebben gemaakt.