Los bericht bekijken
Oud 22 maart 2005, 17:39   #623
Jonas Elossov
Europees Commissaris

Jonas Elossov's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jonas Elossov
Standaard

Ik ben ermee akkoord dat gelijk welke godsdienst niet bevorderlijk is om de meerderheid van de mensen te betrekken in het bestuur van een samenleving. Godsdienst is opium van het volk, en in die zin is geloof op zich een factor die zorgt dat mensen niet zullen eisen waar ze recht toe hebben... (Er zijn natuurlijk uitzonderinge, waarbij iemand die gelovig is, evenwel strijdbaar voor zijn rechten opkomt.)
Maar ik zie niet in waarom dat van religie tot religie zou verschillen.

Ook de argumentatie die De Man gaf was nogal vreemd. Hij zei dat de moslims het tegengesteld waren van democraten, omdat in de koran staat dat man en vrouw niet gelijk zijn...

Ten eerste zou ik eens willen weten waar dat staat, en hoe dat precies beschreven is, want ik heb er zo mijn twijfels bij.
Ten tweede staat in de bijbel, veel duidelijker dan in de koran geschreven dat een vrouw minder waard is dan een man; zoals het feit dat een vrouw moet gehoorzamen aan haar echtgenoot, en dat een man een vrouw mag slaan indien ze ongehoorzaam is... Wil dat dan zeggen dat je dus ofwel christen bent, ofwel democraat? De Kaloten en cheven zullen het graag horen.

Ten derde is het wel hypocriet dat nu juist het Vlaams belang, iemand verwijt ondemocratisch te zijn... Welke partij bestond al meer dan 20 jaar voordat de leden onlangs een voorzitter konden "kiezen"?
Ten vierde is het nog hypocrieter omdat net het VB, vrouwen een tweederangsrol wil geven; terug voor de kinderen zorgen in plaats van recht op arbeid, en onafhankelijkheid!!!

Het lijkt ook wel duidelijk dat hetgeen De Man gezegd heeft, geen enkele andere reden had om weer maar eens kleurlingen te criminaliseren... Een gemakkelijk middel voor het VB om hun echte lijn eens in de verf te zetten, zonder er zelf verantwoording voor te moeten afleggen...