Los bericht bekijken
Oud 31 mei 2022, 19:14   #188
Erw
Secretaris-Generaal VN

Erw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
De truuk die ik gevonden had, was om een blad A4 papier op te plooien tot een band, en die aan de twee elastiekjes te nieten van zo een blauw masker.

Ik trok dat masker dan over mijn kop, en plaatste de papierband in mijn nek. Dat maakte dat het masker op mijn neus zat, en als een piramide naar beneden toe open stond. Ik kon dus vrij ademen door mijn neus, die onder het masker zat, maar naar de opening langs onder "keek". Zo heb ik anderhalf jaar rondgelopen. Ik heb mij in totaal 9 zulke maskers gemaakt. Van ver gezien kon niemand eigenlijk zien dat ik het niet juist droeg. Toen een collega die last had achter zijn oren van zo een masker, mijn techniek zag, deed hij het over, en merkte ook dat hij veel beter kon ademen. "ha de slimmerik" kwam 'em zeggen Ik heb een paar navolgelingen gehad.

Maar daar waar dat masker problematisch bleef, was bij conversaties. Ik heb al een licht gehoorprobleem, en de hoge frequenties gaan er met dat masker totaal uit. Ik heb enorm veel moeite om mensen te verstaan met zo een vod op hun bakkes, en zelfs met mijn truuk wordt het geluid toch benadeeld.
Dat lijkt een beetje op waar baleinen voor worden gebruikt.
Ik kon ook zoiets gebricoleerd hebben, maar het is nogal wat meer naaiwerk.
De goed rekbare stof goed straktrekken vooraleer te knopen, maakte dat het aan de zijkanten van de neus een beetje van de huid af stond. Probleem was dat de spanning na enige tijd voor gevoel 'snijden in tvel' zorgde.
Ik heb toen een 2de gemaakt, dubbel geplooid (nieuwe eis van de nazi's - 2 lagen stof of meer) en met rekkerdraad (van hoeden) samen genaaid in aparte stukjes, zodat ik de spanning "per plaats" kon doen verschillen.
Een zaterdagvoormiddag ervoor verklooid, maar het liet me toe vrijer te ademen op zo een manier dat het zich zelfs bij een heel nabije inspectie niet verraadde. Je moest het eigenlijk omhoog houden tegen een lamp, dan zag je de truuk pas.
Dat hoorprobleem, dito. Op een bepaald moment moesten de werknemers zich buiten verzamelen voor een toespraak inzake belang van mondvod dragen. Geen woord verstond ik ervan lol. Die gast, een veiligheidscoordinator of hoe noemt dat, deed aan het eind zijn mondvod af en zei dat er sancties gingen volgen bij niet dragen. Ik riep terug schrijf mij maar op. Die dreiging was zodanig buiten de realiteit dat het belachelijk was. Het was niet dat velen weigerden het te dragen, je kon er gewoon niet mee blijven werken lol.
En je zag ook dat de leiding dat wist, alleen tja, ze moesten van de nazi's, en dat impliceerde minstens de indruk wekken, haha.
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef: http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden