Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
De veel en veel eenvoudiger uitleg die overeenkomt met alle data tot nu toe is de volgende: die vaccins veroorzaken een langdurige low level immuniteit en een langdurige geheugencel immuniteit zoals men van een vaccin kan verwachten. Echter, die low level geheugen actie van B cellen produceert te weinig, en/of te laat, antilichamen om besmettingen tegen te gaan. De T-cel geheugen opbouw is echter efficient in het beletten van zware ziekte bij velen.
|
Toffe discussie, maar ik vind wel dat er over één punt véél te makkelijk heen wordt gegaan, zonder daar echt terdege over na te denken. En dat is; men zegt dat "vaccinatie helpt om zware ziekte te voorkomen". Dit is een stelling die vele pro-vaxxers nu gebruiken om (als enig overblijvend argument) de vaccinatie-strategie nog steeds te legitimeren. Zelfs onze forumheld patrickve pent deze stelling neer zie ik. Maar is dat nog wel een sterk argument pro vaccin?
Wat ik bedoel is; dat die vaccins hebben geholpen om zware ziekte te voorkomen; dat kan best zijn, en dat kan idd blijken uit de cijfers, maar laat ons niet vergeten dat die cijfers
zijn bekomen in vergelijking met een nul-aanpak maw in vergelijking met "niet vaccineren maar ook geen andere medicijnen toelaten/aanraden om die zware ziektes tegen te gaan".
Men vergeet al te makkelijk dat de powers-that-be actief een schandalige laster- en censuur-campagne hebben gevoerd tegen bestaande medicijnen, en hoe groter de bewijslast werd mbt medicijnen, hoe driester men daarbij te werk ging.
De vragen die we ons dienen te stellen; 1) hadden we een voorkomings- en genezingsstrategie gebruikt op basis van bestaande medicijnen, zouden we dan méér zware zieken hebben gehad, of net minder dan met de vaccin strategie? En 2) hadden we bestaande medicijnen gebruikt, zouden we dan nu ook zitten met een verminderde algemene immunteit zoals dat nu is door die vaccins?
Mijn persoonlijke antwoorden op die vragen, op basis van studiegegevens die ik ken, en op basis van persoonlijke ervaring hier in het Zuid-Afrikaanse dorp waar ik woon en waar men veeleer de medicijnen-strategie heeft gebruikt (deels gewoon doordat er geen vaccins beschikbaar waren), is: 1) de medicijnen werken minstens even goed om zware ziekte te voorkomen, en 2) we zouden minder problemen hebben met verminderde immuniteit.