Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Mamba
Buiten Istanbul is het niet te doen en wordt er idd een karabijn onder je neus geduwt, zoals ik zelf heb kunnen meemaken.
|
Dit is niet mijn ervaring. Ik was en ben nog altijd in Turkije professioneel bezig in de industrie.
Is de karabijn de ervaring van vakantiegangers naar Turkije? Ik denk van niet. Turkije heeft nu zelfs Spanje voorbijgestoken als populiairste vakantiebestemming van de Belgen.
Dus u verspreidt zo maar een stelling. Passioneel zoals u zelf geschreven hebt.
Het is wel juist dat de westerlingen door militairen in Egypte met geweren beschermd worden omdat in dat land de Islam fundamentalisten een risico vormen voor de toeristen.
Het is juist om te stellen dat men in Turkije last heeft gehad van de Koerden, die op een gewelddadige wijze onafhankelijkheid wilden bekomen.
Het is juist dat het leger hiertegen heeft opgetreden, dat hiertoe geweren aanwezig zijn geweest, dat de toeristenoorden beschermd werden, omdat deze PKK, in navolging van de Eta, ook de toeristenoorden bedreigd hebben, en het is gerechtvaardigd dat elke natie zich verdedigt tegen terrorimse, wat ook de bron moge zijn.
Het is juist dat het Islam fundamentalisme van een minderheid een niet te ontkennen gevaar vormt voor de westerse democratie.
Het is echter fout om zoals u doet met enkele veralgemeningen naar voor te komen die fout zijn en enkel gebaseerd op uw papa en mama ervaring, en niet op lectuur en onderzoek op het moment van uw verblijf in Turkije of daarna.
Het is echter fout dat miss of mister Black Mango aan veralgemening begint te doen en zonder ook maar enig dossierkennis begint met een aantal platitudes te verkopen.
Daar is Vlaanderen niet mee gediend. En dat schiet niet op.