Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2022, 05:14   #25535
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
de rus begrijpt dat volgens mij. ik denk dat het perfect mogelijk is dat we oekraïne kwijt zijn, mét ne sterkere rus.
Uiteraard, dat was Putin zijn plan ook.

Citaat:
laat ze maar denken dat we zwak zijn, hoor ik de rus al denken.
Vroeger wilde hij dat we dachten dat em sterk was...

Het is eigenlijk een voorbeeld van dat "stelen". Het stelen van Oekraine was inderdaad "goed" geweest voor Putin had hij geen pak slaag erbij gehad. Nu, misschien vindt hij toch dat hij alles bij elkaar voordeel heeft gedaan en dat de situatie voor de Rus nu stukken beter is dan ervoor. Dan had hij natuurlijk gelijk en gaat alles naar wens ginder. Maar ik denk het niet. Anders zou je die Putin lovers hier niet zo horen "verschonen" wat er daar gebeurde he . Die zouden dan gewoon feest vieren, meer niet.

Het is de perfecte illustratie trouwens van wat ik DENK dat de "oorsprong" is van wat wij verkeerdelijk als "moreel" beschouwen. Dat vindt volgens mij haar oorsprong in MIJN "moraliteit" (goed is als ge er voordeel aan hebt), samen met het gegeven dat wij niet oppermachtig zijn en represailles hebben van zij aan wie wij nadeel berokkenen. Kortom, het "juiste evenwicht" tussen wat wij "graag zouden hebben (stelen en zo)" en het beperkte waar wij "de macht toe hebben" omdat we allemaal toch heel beperkt zijn. Dan zijn er van die dingen die op het eerste gezicht "goed" lijken voor ons (stelen, moorden...) maar die meestal uiteindelijk slecht aflopen voor ons. En dat noemen we dan "immoreel". Maar eigenlijk wil dat zeggen "niet snugger".

Putin dacht waarschijnlijk dat hij er gemakkelijk mee weg zou komen om rap en simpel Oekraine in te pikken. Ware dat juist geweest, dan had hij zijn voordeel gedaan. Maar in het algemeen lopen zulke dingen slecht af, en daarom denken wij dat dat "foei foei" is. Het is niet "foei foei". Het is gewoon niet snugger. Dat ondervindt hij nu.

Op het einde is het gewoon "brokken voor iedereen", en ja, DAT is "slecht" want slecht voor iedereen he. Maar eens we daar in zitten, kan het "goed" zijn dat het SLECHTER is voor anderen dan voor uzelf. Want dan wint ge op termijn.

Laatst gewijzigd door patrickve : 8 juni 2022 om 05:29.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden