Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic
De vraag die ik me al 10 jaar stel, maar waar ik nooit antwoord op vind..
Jan en Mieke gaan naar de bank voor een hypothecaire lening van X euro. De bank analyseert hun inkomens en keurt de lening goed, met een plan van 20 jaar.
Vervolgens in 2022 wanneer Jan en Mieke 6 jaar aan het afbetalen zijn, ontstaat er zware inflatie. Het is een moeilijk jaar voor Jan en Mieke, en in 2023 nog moeilijker, en in 2024 nog moeilijker.. Omdat alle levensmiddelen duurder worden door geldontwaardiging, is er aan het einde van de maand geen geld meer over voor de hypothecaire lening. Ze moeten aan hun spaarcenten zitten, en hopen op hulp van elders in de familie.
Als een wurgslang die ons langzaam verstikt tot we sterven, zo drijven banken de inflatie op tot mensen hun hypotheek niet meer kunnen betalen.
En wat gebeurt er dan? In WOII hebben de nazi's alle eigendommen van de mensen afgepakt. Ik sprak hier eens over met een bankier. Die zei simpelweg "wel, als ze niet meer kunnen betalen is het pand van ons"
Banken kunnen dus simpelweg zware inflatie veroorzaken om de prijzen op te drijven zodat mensen niet meer kunnen betalen, om vervolgens de eigendommen waar wij ons geld in staken, af te pakken.
Ben ik de enige die vindt dat dit misdadig is?
|
Er is de index hé. En met huidige lage rente tarieven neemt elkeen een vast rentetarief dat dus op hetzelfde niveau blijft.
Het is uiteraard ook belangrijk dat je niet boven je stand koopt en voor de banken dat ze niet teveel lenen en - hetgeen ze nu gaan doen - ook daarbij rekening houden met het E-peil van de woning. Allemaal om te vermijden dat mensen in de problemen komen.
De stijgende lonen en kosten voor bedrijven kunnen echter wel leiden tot faillissementen en ontslagen en zouden voor problemen kunnen zorgen. Ook scheidingen.
Maar uiteindelijk kunnen de slachtoffers uit uw verhaal steeds de boel verkopen en daarmee iets goedkoper op de kop tikken.