Los bericht bekijken
Oud 10 juni 2022, 10:59   #23
Voltian
Minister-President

Voltian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
moeten mee lachen?? Als ge ziet hoe gemakkelijk de propaganda werd omarmd, hoe fanatiek de propaganda werd verdedigd en de "consequenties van de vrije keuze" werden gejustifieerd voor een fictief, onrealistisch en wetenschappelijk gewoon fout "doel" (en dat was al geweten van bij de start van de vaccinatiecampagne), dan vind ik dat niet om te lachen. Eerder om schrik van te krijgen. Pandora's box is geopend: nu was de uitkomst van dat recht op "vrije keuze" sociale isolatie, wie zegt dat de volgende keer het daarbij stopt? Want het doel heiligt de middelen, toch?

het fenomeen is te vergelijken met religieus fanatisme.
Ik vind de irrationaliteit van de tegenbeweging anders evengoed zorgwekkend. Als ge ziet hoe bvb. Annemans is afgegleden van poging tot genuanceerdheid over proportionaliteit tot full-blown tinfoil, dat is toch ook iets waar ik met grote ogen naar kijk. Natuurlijk er zijn veel fouten gemaakt door de overheid; experten hebben fouten gemaakt en geven die niet toe. Dat is kwalijk. Een “post-mortem” die alles eens evalueert is op zijn plaats. Maar, nogmaals, de fenomenen als een Willen Engel vind ik toch nog een paar graden erger…