En de
Sono Sion (draad). Die heeft zelfs iets meer m² pv-cellen, maar is niet zo zuinig maar is wel veel goedkoper.
In Duitsland wordt het overigens verplicht op
alle nieuwbouw zonnepanelen te leggen, of als men het dak renoveert.
In België bestaat
ook zoiets.
btw van de Lightyear one bestaat er al een draad, die veel meer weet te vertellen als dat artikel "volgens het boekje"
https://forum.politics.be/showthread.php?t=258761
Zie post 55 voor de
praktijktest bij ongunstige 10 graden, zelfs aan continu 130 kmh haalde die wagen ruim 400 km met een 60 kWh batterij. (verbruik 141 Wh/km).
En het was niet echt zonnig, eerder halfbewolkt, en in januari, wel in de buurt van Rome.
Citaat:
https://lightyear.one/articles/produ...tion-and-speed
Testing the car in the real world is important because, unlike simulations, life rarely offers absolute control. Colder temperatures impact efficiency, and so do higher speeds. Anyone who has driven an electric car on a highway in winter will know what it's like to lose range, fast.
In Aprilia, speed was brought up to 130 km/h (from 85 km/h in prior testing) and took place in much cooler weather conditions of around 10°C.
Our engineers reported an energy consumption as low as 141 watt-hours per kilometre. A number like this makes Lightyear One the most efficient car on the current market, able to travel 1.5 times further than the most efficient vehicle on its relatively small battery (60kWh).
https://www.youtube.com/watch?v=IUwumpCM7n0
|