Los bericht bekijken
Oud 21 september 2002, 00:40   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert &of
Het is niet dat ik alles perfect weet, maar dat doet u ook niet. En even totaal naast het toppic: ik hou totaal geen rekening met uw visie, maar dat doet u ook niet met die 600 miljoen holebi's.
Ik kan alleen maar teleurgesteld zijn in u, dat is alles.
Uiteindelijk doe ik hetgene waar ik van overtuigd ben dat het goed is, en ik veroordeel u ook niet om uw opvattingen. Niemand heeft het recht om een andere te veroordelen.
U blijft dingen door elkaar gooien: men kan gerust oordelen over opvattingen, meningen, stellingen e.d. Oordelen over personen en hen daarop discrimineren is helemaal iets anders. Als ik een neger discrimineer louter om zijn zwart zijn, dan veroordeel ik iemand op een onrechtvaardige basis. Het staat me in een democratie echter volkomen vrij om uw opvattingen helemaal niet te delen en ze zelfs te bestrijden met de middelen die ik daartoe ter mijner beschikking heb. Stop dus maar met dat afgezaagd liedje over "je hebt het recht niet...", daar er hier over samenlevingsvormen wordt geoordeeld. En de door u voorgestelde samenlevingsvorm blijft onaanvaardbaar.

Wie als jongere homoseksuele gevoelsen in zich ontwaart, moet niet veroordeeld worden, maar moet geholpen worden opdat hij weer op het juiste pad wordt geholpen. Daar ligt onze taak als leraar en opvoeder, en daar werk ik graag aan mee.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden