Los bericht bekijken
Oud 13 juni 2022, 10:06   #103
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Rusland is rijk geworden van de oorlog en de sancties.
citaat NRC

Rusland heeft tijdens de eerste honderd dagen van de oorlog in Oekraïne circa 93 miljard euro verdiend aan de export van fossiele brandstoffen. Het merendeel van de uitvoer ging naar lidstaten van de Europese Unie tegen een prijs die gemiddeld 60 procent hoger lag dan het jaar ervoor. Dat meldt het onafhankelijke Onderzoekscentrum voor Energie en Schone Lucht (CREA) maandag.

In totaal ging 61 procent van de uitgevoerde Russische olie, aardgas en petroleum naar de EU - voor een bedrag van 57 miljard. Het land dat de de meeste fossiele brandstoffen uit Rusland afnam was China (12,6 miljard), op de voet gevolgd door Duitsland (12,1 miljard), dat voor de invasie nog nummer één was. De derde plek werd ingenomen door Italië, dat voor 7,8 miljard afnam - waarna Nederland volgde met bijna eenzelfde bedrag. Sinds de invasie van Oekraïne groeit de kritiek op EU-landen die hun energiebehoeften blijven stillen bij het Kremlin, omdat ze daarmee de oorlog zouden helpen financieren.

https://www.nrc.nl/nieuws/2022/06/13...-juni-a4133183
Laat het dus meer dan duidelijk zijn dat de oorlog niet alleen draait om moorden en vernietigen maar ook aan vele andere dingen waar bepaalde 'spelers' bakken geld met verdienen?

Hoe zou het komen dat er nog geen enkele Russische gascentrale('s) of andere energie winnende bronnen platgebombardeerd zijn?

Ik kan daar maar 1 reden voor vinden en die is

Men noemde dat vroeger al: "Het slijk der Aarde"

Laatst gewijzigd door Universalia : 13 juni 2022 om 10:08.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden