Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M
|
Waar staat 30% meer treinen? Nee ik lees 30% meer treinreizigers door meer rijdende treinen en ...
Citaat:
30 procent meer reizigers over tien jaar
De krijtlijnen van de nieuwe beheersovereenkomsten raakten eerder al bekend. Voor het reizigersverkeer wordt gemikt op 30 procent meer reizigers tegen 2032. Dit door meer treinen te laten rijden (minstens 4.220 op weekdagen versus 3.800 vandaag), een betere frequentie en meer vroege en late treinen. Daarnaast krijgt de spoorwegmaatschappij meer vrijheid over haar tarieven (bijvoorbeeld goedkopere tarieven tijdens daluren) en moet ze 181 stations beter toegankelijk maken. In het beheerscontract wordt ook gemikt op 40 procent meer fietsstallingen en 500 extra parkeerplaatsen voor wagens. Tegen 2025 moet het volledig spoornetwerk uitgerust zijn met het veiligheidssysteem ECTS.
|
Citaat:
en 2000 personeelsleden minder.
Hoe gaat dit dan gaan?
Dat is hetzelfde als mensen aan de band meer moeten presteren met minder volk.
|
Niet echt, door modernisering en vooral automatisering kun je veel meer autos maken met minder mensen die fysiek evenveel presteren (bvb evolutie
Ford fabriek Genk)
Welke link van gisteren staat onderaan in jouw link van vandaag?
Of hoe komt het dat andere landen dat wel kunnen?
Het codewoord is vooruitgang, verbetering aan infrastructuur, dus ook nieuwe wissels en modernere treinstellen die minder onderhoud nodig hebben.
Zal alvast ook in de krant staan, de link heb je zelf gegeven, voila:
Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/belgis...tuur~ad9ae86d/
15-06-2022
Belgisch spoor laat 2.000 werknemers gaan in tien jaar: minder mensen nodig door moderne infrastructuur
Bij de spoorwegen verdwijnen tegen 2032 zo'n tweeduizend banen. Personeel dat vertrekt of met pensioen gaat, wordt niet vervangen. Door investeringen in betere infrastructuur is er minder personeel nodig voor onderhoud, schrijft De Tijd woensdag.
De redenering voor de afvloeiingen bij beide bedrijven is vergelijkbaar. Door investeringen in infrastructuur is minder onderhoud nodig. Een nieuwe wissel heeft volgens de Infrabel-top minder onderhoud nodig dan een oude. Ook nieuwe treintoestellen vergen minder duur onderhoud bij de NMBS. Het gaat om natuurlijke afvloeiingen: personeel dat vertrekt of met pensioen gaat wordt niet vervangen.
|