Los bericht bekijken
Oud 16 juni 2022, 16:57   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard De sfeer in één vd Vivaldi-partijen: Ik herken soms een Trump in Bouchez

Vivaldi is gebouwd op drijfzand, en dat komt meer en meer tot uiting.

Titel: “Ik herken soms een Trump in Bouchez”, MR-parlementslid Jean-Luc Crucke uit felle kritiek op zijn voorzitter

https://www.hln.be/binnenland/ik-her...tter~a30e4ad4/

Citaat:
“Ik herken soms een Trump in Bouchez”, wierp Jean-Luc Crucke op tijdens een interview voor Villa Politica. De MR-politicus is niet mals voor zijn voorzitter en zegt dat de lijn van Bouchez niet de juiste is voor de partij: “dit is echt niet de richting waar onze partij heen moet gaan”. Crucke nam eerder ontslag als Waals minister na een botsing met MR-voorzitter George-Louis Bouchez. Er werd overeengekomen dat hij zou aantreden als lid van het Grondwettelijk Hof voor MR, maar dat zag Crucke niet zitten. Volgens hem is “zijn politieke rol nog niet uitgespeeld”.
Lees ook

Jean-Luc Crucke past voor Grondwettelijk Hof
Jean-Luc Crucke past voor Grondwettelijk Hof

INTERVIEW. Bouchez wil af van ‘uitdelen van cheques en gadgets’: “Nog dit jaar loonsverhoging door index netto uit te keren”
PREMIUM
INTERVIEW. Bouchez wil af van ‘uitdelen van cheques en gadgets’: “Nog dit jaar loonsverhoging door index netto uit te keren”

Daarnaast had Crucke wel bemoedigende woorden voor minister van Energie Tinne Van der Straeten (Groen). “Haar job is absoluut niet gemakkelijk en ze kent haar dossiers heel goed. We moeten haar steunen en niet altijd bekritiseren”. Crucke verdedigt Van der Straeten na opnieuw een aanval van Bouchez. Volgens hem moet voorzitter Bouchez dringend minder oppositie voeren in een regering waar zijn partij zelf deel van uitmaakt.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden