Los bericht bekijken
Oud 16 juni 2022, 22:37   #26064
gunter5148
Perm. Vertegenwoordiger VN

gunter5148's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Ja maar, jamaar. Rusland heeft slechts een economie ter grote van probleem land Spanje. En we gingen die lam leggen. En die bommen vallen ergens aan de grens met Rusland zelf. Dan vraag ik me af of die destructie van de westerse economieën misschien toch eerder van eigen makelij is. Zo'n zwak land als Rusland met een derde rangsleger dat aan het verliezen is kan dat toch niet allemaal teweeg brengen. Hoe doen die dat?

Of zijn het de resetters die ons gelukkig willen maken door ons alles af te nemen die weer een opportuniteit geroken hebben a la COVID om hun plannen door te voeren? Geen protest want angst voor virus en nu is het de schuld van Rusland, dus ook geen protest

Of onderschatte men ietwat het belang van grondstoffen in vergelijking met overgewaardeerde diensten waar de westerse economie in uitblinkt? Als puntje bij paaltje komt is het schijnt toch eerst das fressen en dan die moraal. Olie, gas, meststoffen, graan, gooi er nog wat rare earth producten bij en ga dat dan boycotten als continent zonder eigen grondstoffen. Is dat wel snugger? Misschien moet Europa toch wat meer de eigen weg gaan ipv de adviezen van haar beschermer slash bezetter te volgen. Het is maar een idee.

De bezetter is ons wel gunstig gezind. Hij staat nu toe dat Europa Venezolaanse olie koopt. Onverkozen straat bully Guaido is wel nog steeds president aldaar schijnt volgens de VS en op diens verzoek ook volgens Europa, maar de deal is met de harde werkelijkheid....Maduro. Vriendelijk van de man nadat de VS zijn oliehandel aan banden legde, inclusief via kapingen van tankers.

Enfin. Tijd voor een whiskeytje.
je denkt toch niet dat “zij die denken dat hunne kak niet stinkt” slimme mensen zijn? Het is gewoon een corporatistische structuur, met dien verstande dat we gewoon niet weten WIE de echte bazen zijn. En in die structuur is er maar 1 lijn te volgen op straffe van ontslag; “wij van wc-eend....”

My best guess, is dat de concurrenten die hun eigen javel maken (die overigens al heeeel lang bezig zijn met hun eigen productielijn) de huidige periode een goede periode vonden om zich af te scheuren. Wat, met een us president die zo dement is als een kieken, een admiraal die denkt dat ze een vrouw is, en voor de rest algemene losbandigheid ten top. Over de absolute crème van mensen die wij met de bootlading uit zee oogsten, zwijg ik nog maar...

Voor de rest; schol!