Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante
hilarisch. laat net die afgeschoten eindtermen die lat net hoger leggen. ba neen, de kaloten willen meer vrijheid om zelf te beslissen (zaten die trouwens niet aan de onderhandelingstafel bij het opstellen van die eindtermen??). moest weyts ballen hebben, hij zou vasthouden aan die eindtermen, en elke school die daar niet mee akkoord gaat krijgt geen vlaams geld meer
|
Ik vroeg mij inderdaad af wat er eigenlijk gebeurde ; ik begreep de klacht niet van het katholieke onderwijs. Dat men inderdaad vrijheid moet hebben om zijn eigen programma op te stellen vind ik normaal, er moet variatie in het aanbod zitten. Maar dat men het "minimum" niet wilde, dat is toch eigenaardig, als je "betere kwaliteit" wil geven ?
Ik kan bijvoorbeeld perfect begrijpen dat men zekere materies in een andere volgorde, dieper uitgewerkt, en logischer in elkaar gestoken, wil onderwijzen, en zich niet wil laten betuttelen door een bende kantoorbavianen die zich bazeren op zotte theorietjes over onderwijs, zoals "gedestructureerd spiralerend onderwijs" en dergelijke. Kortom, dat je zegt, "wij bieden een logischer en dieper gestructureerd onderwijs aan".
Destijds, "in mijnen tijd" was het katholieke onderwijs vaak veeleisender dan het openbare. Maar ik meen te lezen dat men het nu "te veeleisend" vindt, en dat men nu meer een feestkasteel wil kunnen organiseren. Was DAT de eis van het katholieke net ?? "laat ons de lat wat lager leggen, we mogen daar vrij in zijn ?".
Ik heb het niet helemaal begrepen, dit arrest maar vooral de klacht.