Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Ik heb nog een werk geschreven over de Belgische aanwezigheid in Rusland dus op vertrouwd terrein...
|
Wat ik niet goed begrijp is hoe de relatie tussen oost en west Oekraïne eigenlijk zit. Er duiken heel wat beelden en getuigenverslagen op die erop duiden dat het Oekraïnse leger of toch bepaalde milities daarvan de oostelijke gebieden als vijandig gebied bestempelen en meer noch, burgers viseren. Menselijk schild logica lees ik soms maar ik vraag me af of dit wel klopt. Soms lijkt het eerder een klopjacht en folterpraktijken (inmetselen burgers zelfs zag ik).
Ik betwijfel ten zeerste of dit om georganiseerde Russische propaganda gaat. Die info geraakt toch amper tot in het westen en er is daar niets meer bij te winnen. Er hoeft niemand meer overtuigt te worden. Dit is ongecontroleerde sociale media.
Vandaag kwam ik dit tegen. Maar een klein voorbeeld. Hoe te verklaren? Is dit fake? Lijkt me van niet. (Ingezoomd wordt op de armband op een bepaald moment, dus de video is wel gemonteerd, maar de beelden lijken authentiek). Maar waarom?
https://mobile.twitter.com/OxaraAlea...07638885949442
Als je een deel van je land zo haat (is het dat?) dan laat je dat toch los ook? Waarom vecht Oekraïne dan? Wie dirigeert dit leger en met welk doel? Denkt men echt te 'bevrijden' wat men zo behandelt? Idem met de bombardementen op Donetsk nu. Dat heeft toch niets met de wens je bevolking te bevrijden van een bezetter te maken. Maar wat dan wel?