Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2022, 08:08   #6
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik bekijk godsdienstvrijheid zoals het in de grondvod geformuleerd staat.

Ik interpreteer dat allemaal zodanig dat:
- enigerlei subsidies van de staat naar religieuze verenigingen, een inbreuk zijn op de grondvod.
- godsdienst buiten de leerplicht-scholen gehouden moet worden.
...
Dan is er geen vrijheid van godsdienst.
Dan worden democratische grondrechten geschonden.

Over subsidies heb ik geen mening, ik eet mijn spiritueel brood gratis. Maar onderwijs moet zich echt wel van staat kunnen scheiden en toch voldoen aan de leerplicht. Wiskunde, Nederlands, Frans, aardrijkskunde zijn allemaal universeel toepasbare vakken. Maar scholen moeten talrijk aanwezig zijn zodat ouders kunnen kiezen er bemoeienissen (ongeacht van welke meerderheid/minderheid ze komt) buiten te houden die andere ethiek, normen en waarden willen opdringen. Die vaak door haat en angst gezaaid zijn door heil te zoeken in politiek, die in deze tijd onverkozenen zijn die een script afdwingen van andere niet verkozen grootmachten. De nazi en vaccinazi lijken in hun retoriek wel 2 handen op 1 buik.
Beter saneren wij ons volledig af van die invloeden en alle mensen die daar blind in volgen. Sing a little louder zal een heel andere connotatie krijgen na dit tijdperk. Babylonisch lobbyhoeren, derde rijkers

TIJD

Laatst gewijzigd door CUFI : 20 juni 2022 om 08:22.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden