Los bericht bekijken
Oud 22 juni 2022, 10:03   #32
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Er zou geen geld voor nodig moeten zijn, da's het hele eieren eten.

Cipiers, wat is hun job eigenlijk?

Zolang men werkt met een abritraire methode zoals fysieke leeftijd om jeugd en volwassenheid te onderscheiden gaat men jeugd-opvang nodig hebben.
En psychiatrie. Da's een moderne variante van alchemie.

De ironie wil dat we perfect opvang kunnen opzetten voor 1000den, zonder 1mm beton te gebruiken.
En moeten we buitenlandse criminelen (dubbelpaspoortigen , na veroordeling hebben geen Belgische nationaliteit meer) wel in een varkensstal steken? Mij lijkt het gemakkelijker die gewoon te laten vertrekken vanop het strand in Zeebrugge. En zeker te maken dat ze niet naar Oostende willen roeien.
Ik zou zeggen dat psychologie de moderne variant is van het oude alchemie gebeuren. Maar dit ter zijde.

Over cipiers, die draaien de sleutel om in het slot en doen de celdeur open en of dicht. Voor de rest- enkele uitzonderingen daargelaten, doen die zo weinig mogelijk.
Ze draaien wel in continue shift, 24/7. Reken er ziekte en vakantie bij en je hebt bijna zoveel cipiers nodig als dat er gevangenen zijn.

Oh, ze rijden- een aantal alleszins, ook met de dievenwagen, gevangenen die naar andere gevangenissen gaan, anderen die verschijnen voor raadkamers en rechtbanken in het algemeen.
Gevangenen die naar het hospitaal moeten voor onderzoek, platen MRI etc. gaan gewoonlijk per taxi. Het is te zeggen, in mijn tijd was dat zo, ik neem aan dat dit niet anders is nu.