Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
De grote vraag is wel wat die andere partijen buiten LFI bezield heeft om dat NUPES gedoe mee te doen, immers, ze hebben daar niks mee gewonnen als ze niet 1 blok blijven vormen, en dat was dan enkel ter eer en glorie van Mélanchon.
Die andere partijen, waaronder de sossen, hebben GOEIE KANDIDATEN moeten weghalen om gasten van LFI te presenteren, en hebben ZELF toch moeten vechten voor hun eigen paar kandidaten die ze MOCHTEN presenteren van Mélanchon. Kortom, die andere partijen hebben gewoon PLAATS GEMAAKT voor verkozenen van LFI, meer niet. Wat wonnen zij daar nu bij ?
Als NUPES nu uiteenvalt, hebben die partijen minder zetels dan ze zouden gehad hebben zonder NUPES, omdat op vele verkiesbare plaatsen zij nu een LFI gast hebben laten zitten in plaats van iemand van hen.
Het enige wat ik eventueel zag, is wanneer NUPES een absolute meerderheid haalde, en dus Mélanchon wel eerste minister zou worden, en die andere partijen dus "mee in het bestuur" konden, zij het als tweede viool.
Maar dan was het simpeler geweest bij Macron gaan te vissen he.
|
Links zit in een totale déconfiture in frankrijk... Bijna niet te geloven dat die tien jaar geleden politiek dominant waren in frankrijk...
Ik wist dat de erfenis van Francois Hollande heeel zuur ging smaken, maar ze overtreffen mijn stoutste verwachtingen.