Los bericht bekijken
Oud 24 juni 2022, 21:02   #6
Micele
Secretaris-Generaal VN

Micele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Hier heb je de link die ik deze keer wel vergeten plaatsen was.

‘Zelfrijdende’ Tesla’s crashen het vaakst.

https://www.standaard.be/cnt/dmf2022...3rqHxXUA%3D%3D

Je moet dus bij de Standaard zijn om hun te zeggen dat ze desinformatie verspreiden, niet bij mij.
Ik lees wel uw uitleg waar je U laat vangen door een nietszeggende titel.
Citaat:
Ik zal zélf wel het rijden met mijn auto in handen houden en mij niet overleveren aan die elektronische snufjes.
Mensen die aan het stuur inslapen of helemaal niet opletten hebben nog altijd hun stuur vast.

Citaat:
https://www.carglass.be/nl/blog/euro...20vanaf%202024.

Rijhulp- en veiligheidssystemen vanaf 2022 verplicht in Europa

1. Automatisch noodremsysteem

Vanaf dit jaar zijn alle nieuwe modellen en types van personenwagens en lichte bedrijfsvoertuigen verplicht voorzien van een AEB of Automatic Emergency Break. Die verplichting is van toepassing op alle nieuwe auto’s vanaf 2024. Experten juichen die beslissing toe: het systeem staat op vlak van veiligheid op dezelfde hoogte als het dragen van een autogordel. Verkeer je plots in een noodsituatie? Dan remt het systeem automatisch – zonder jouw tussenkomst. De prompte remactie kan een ongeval voorkomen of beperkt de ernst ervan.

2. Intelligent snelheidsregelingssysteem

Elk nieuw automodel en -type heeft vanaf dit jaar een ACC of adaptive cruise control. Vanaf 2024 verplicht Europa de autoconstructeurs om die functie ook in alle nieuwe auto’s te plaatsen. Het slimme systeem is een absolute must-have voor wie inzet op veiligheid. Merken jouw camera’s een eventueel snelheidsverschil op tussen jouw auto en een ander voertuig? Dan past jouw auto zelf zijn snelheid aan. Voldoet jouw huidige auto niet aan de eisen? Dan moet je geen nieuwe wagen aan te schaffen. Ook tweedehandswagens blijven buiten schot.

Laatst gewijzigd door Micele : 24 juni 2022 om 21:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden