Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem
Bij het kuddedier mens is zo de maatschappelijke ordening en dus de politiek ontstaan. Om als gemeenschap een middel te hebben om sterker te zijn dan de agressievelingen die de groep bedreigen.
|
Het misverstand hier is dat samenhorigheid geen leider nodig heeft.
Je kan best een groep vormen om sterker te zijn dan die daarbuiten, zonder de sjokkedijzen te likken van een "leider".
Citaat:
Tenzij u de menselijke en maatschappelijke evolutie miskent, moeten we constateren dat de vormen van agressivietieit veranderd zijn. Ook het verkeer is nu een factor die het recht van de sterkste opeist.
|
Ik vind juist dat deze a priori positieve evolutie zich eerder niet voordoet. Er wordt hoe langer hoe minder gemoord met auto's.
Citaat:
En dus moeten de leiders van de maatschappij die agressieviteit beantwoorden en tonen dat de groep weldegelijk de sterkste is.
|
Ik begrijp echt het verband niet tussen "sterkste groep" en "leider". Dat is iets dat mij altijd ontgaan is. Je hebt toch geen leider nodig om een sterke groep te vormen ? Waar komt dat idiote concept van leider vandaan ?
Maar meer nog, waarom zou men er problemen mee hebben om wat meer verkeersdoden te hebben ? We willen toch ALLEMAAL meer doden ?