Los bericht bekijken
Oud 26 juni 2022, 15:10   #364
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Daarom heb ik ook gezegd dat een koppel in vrijheid en overweging moet kunnen kiezen.
Nee, het koppel moet niet kiezen. De vrouw moet kiezen. Dat die vrouw rekening wil houden met haar partner is haar recht natuurlijk, maar "dat een koppel in vrijheid en overweging moet kiezen" is erover. Het wil zeggen dat abortus enkel maar zou kunnen bij consensus binnen het koppel, maw, dat de man zijn veto recht zou hebben.

Ik kan mij trouwens moeilijk de situatie indenken dat het een "discussiepunt" in een koppel is. Oftewel waren er plannen voor ne kleine, oftewel nie. Nu zegde ik het al dat ge het als vent op uw zenuwen kunt krijgen als uw vrouw ne kleine wilde, dat ge daaraan meegedaan hebt, met alle gemiste cafe okkazies van dien, en dat als puntje bij paaltje komt, madam gaat aborteren. Maar ja, er zijn zo een kiekens die van dag tot dag van gedacht wisselen he. Zelfs dan zijt ge toch content dat met zo een kieken, ge geen kleine gaat moeten opvoeden he.

Echter, ik kan mij moeilijk indenken dat in een goed werkend koppel, een vrouw zwanger wordt, wilt aborteren, en dat die vent absoluut ne kleine wilt. Wat wilt hij dan voor diene kleine ? Dat die een moeder heeft die hem nie wilde ?
Als ge een vrouw bezwangerd hebt, en die wil aborteren, dan kunt ge daar als vent toch enkel maar achter staan ? Ge wilt toch gene kleine bij een vrouw die die kleine zelf nie wil ?

Het kan natuurlijk zijn dat de vent een brutaal stuk onnozelaar is die zijn vrouw als leghen ziet die hij neukt en die moet kweken en als ze haar bebber opendoet, een pak slaag krijgt. Maar daar hebben we ook niet te maken met een "beslissing genomen in het koppel" niewaar.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden