Los bericht bekijken
Oud 27 juni 2022, 11:48   #2
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Te veel spaargeld? Dan heb je straks geen recht meer op sociale woning: om welk bedrag gaat het?

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20220627_93536397

Het inkomen was al begrenst, nu ook het spaargeld.
Let op, het gaat om het spaargeld dat je hebt op het moment dat je de soc. woning toegewezen krijgt.
Na negen jaar wordt dat geëvalueerd en kan het zijn dat je de soc. woning verliest.
Spaargeld van de kinderen telt niet mee, het inkomen van meerderjarige kinderen wel.

Goede zaak eigenlijk, zo kan de soc. woning een opstap zijn naar een gewone huurwoning of naar een koopwoning, dit omdat je gedurende 9 jaar kunt sparen en aan een redelijke prijs kunt huren.

Inkomensgrens:
  • Voor een alleenstaande is dat 25.850 per jaar.
  • Voor een alleenstaande met een handicap is dat 28.015
  • In alle andere gevallen gaat het om 38.773 euro plus 2.167
Grens spaargeld:
  • Een alleenstaande zonder kinderen mag 25.850 euro aan middelen hebben.
  • Een koppel of alleenstaande met 1 kind bedraagt dat 40.940 euro.
  • Dat bedrag stijgt telkens met 2.187 euro wanneer er een kind bijkomt.

De Vlaamse regering heeft blijkbaar de tweede adem gevonden.
Als ik het goed begrijp mote het bankgeheim dan op de schop ? Volgens mij zullen snoodaards daar snel een oplossing op vinden.
Even het spaargeld op een andere rekening zetten eventueel in het buitenland of op de rekening van een vertrouweling. En last but not least al het geld van je rekening halen en in je kous steken.

En als ik het goed heb begrepen kan je nog altijd het geld op de rekening zetten van je kinderen. Met hun spaargeld wordt geen rekening gehouden

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 juni 2022 om 12:12.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden