Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148
1. Waarom ontstaat een politiestaat als mens-zijn begint bij conceptie?
|
Mens-zijn begint misschien bij conceptie, maar dat mens-zijn geeft geen rechten. Enkel intelligentie en gecultiveerdheid geven rechten, het is hetgene we aanwenden om ons te onderscheiden van konijnen.
Citaat:
Waarom moet het de taak zijn van de politie om het mens-zijn van een foetus te beschermen? Is dat niet de taak van de vader en de moeder zelf?
|
Absoluut. En als zij dat dus weigeren, wel, dan staat die foetus daar zonder "verdedigers", en zo is het dan he.
Citaat:
Immers, zij hebben de keuze gemaakt leven te maken.
|
Ze kunnen dus ook beslissen van dat ongedaan te maken he.
Citaat:
Zij hebben hieraan geen rechten te ontleden, maar véél verplichtingen ervoor in te lossen.
|
Zoals gij tegenover uw linkerpink.
Citaat:
2. Het meest intelligente konijn in het gehele universum zal nooit piano spelen. Dat is wat mens-zijn uniek maakt.
|
Dat is toch wat we aanwenden als argument om ons te onderscheiden van konijnen, inderdaad.
Maar dan geldt dat pas vanaf het moment dat we kunnen piano spelen he.
Citaat:
Elke mens, bij de conceptie, heeft het potentieel iets te doen wat de mensheid in z'n geheel verandert.
|
Maar dat heeft elke potentiele verkrachting ook.
Citaat:
3. Als mannen en vrouwen beslissen om betrekking te hebben, en géén of geen goede voorbehoedsmiddelen gebruiken, dan kunnen kinderen het gevolg zijn.
|
En dan kunnen ze die gevolgen repareren door abortus te doen he.
Citaat:
4. Een man kan evengoed zijn vinger in het oor van de vrouw steken dan dat hij zijn snikkel in haar muis steekt. Daar is an sich niets aan.
|
En ook dat is verboden als ze dat niet wil.
Citaat:
De vrouw heeft evenveel recht beide te weigeren. De man heeft evengoed een uitnodiging ertoe te weigeren. Als de conceptie een gevolg is van verkrachting, dient de verkrachter gestraft te worden, niet de vrucht.
|
Je blijft daar maar rond dansen he. Dat was het argument niet. Het argument was dat 1 vrouw niet op een moment mag aborteren, want mochten ALLE vrouwen op ALLE momenten aborteren, dan zouden ze hun taak van leghen niet vervullen. Maar dezelfde logica is: als 1 vrouw op 1 moment weigert te neuken dan mag dat niet, want mochten alle vrouwen op alle momenten weigeren te neuken dan zouden ze hun taak van leghen niet vervullen.
Dus mag 1 vrouw op 1 moment niet aborteren, zoals 1 vrouw op 1 moment niet mag weigeren te neuken.
Het andere argument was "een vrouw moet vreemd leven in haar lichaam tolereren als dat ander leven dat zou willen". Daar komen we dan ook uit op het gegeven dat dat "ander leven" de lul van een vent kan zijn die in haar lichaam wil zitten he.